Att sakna det gamla ( ni kan tycka jag är skit och jag kan skita i vad ni tycker )



Har spenderat en del av min dag med att barnvakta mina småkusiner på marknadsvägen.
På tal om marknadsvägen.. Brutal nostalgi och en hejdundrande berg&dalbana med tillbakablickar från förr.

Där växte jag upp. Från en oskyldig 6åring med uppmärksamhets krav till en social, rökande, självsäker tonåring.
Där har jag spelat otaliga fotbollstuneringar med grabbarna, spelat innebandy, fått en sten skjuten mitt i pannan av en grabb som var kär i mig och inte fick känslorna besvarade ( med en hockeyklubba ! ) tjuvrökt bakom huset, lekt blindbock i källaren, lekt tjuv & polis över gårdarna, gömt mig för barnhatare, solat topless, pussats uppe i ett träd, gått på hemmafester, varit med i slagsmål osv osv. Det är knäppt hur mycke man varit med om och ändå kommer ihåg!

Under min uppväxt har jag också lyssnat på väldigt varierande musik.
12 år poprock/pop, så som The Sounds, Blondie, David Bowie
13 år enbart pop, så som backstreet boys, spice girls osv osv
14 år enbart hiphop/soul, så som Janet Jacksson, 2pac, Shaggy, cypress hill, dr. dree m.m
15 år hårdrock, så som Metallica, Dio, Alice Cooper, Scorpions, Iron Maiden, Guns'n'Roses
16 år tillbaka till hiphop nu när jag fick upp ögonen för 50 cent, Eminem, Fat Joe
17 år tyngre hårdrock/Metall, Bullet for my valentine, Avenged Sevenfold, Mer Metallica,
18 år svensk hiphop, min dåvarande pojkvän var tokig i Ismen & Sober, Mickelito m.m. ( Se musik video )
19 år började kroga mer och då fastnade låtarna på huvudet. Det blev mer club,dance musik
20 år börjar blanda in allt i ett! Kan inte bestämma mig för vilken genre jag gillar mest. I love it all!
Har kanske tillochmed börjat gilla lite mer "djup" musik med " a song beneth the song "

Kommentarer

Lämna ett par ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0