London,New York, Barcelona



Fråga 4. Klicka på länken för att komma till frågorna.


Jag har tre absoluta favoritstäder. London, New york & Barcelona.
London har jag varit i ett par gånger. Dock har jag aldrigt riktigt turistat där.. Ni vet. Gått runt och knäppt en massa kort på butikerna med mera. Har bara varit där snabbisar då jag hälsat på kusinerna och moster i england, ändå är jag helt såld på den staden.
New York, där var jag en helhjärtad turist. Familjen och jag fotade i princip allt. Besökte alla ställen så som ground zero, m.fl. Åt på alla "typiska Amerikanska" ställen. Shoppade loss & stannade ute sent på kvällarna. Vi var där förra året i anslutning till 4th of July firandet. Det var mäktiga förberedelser inför det må jag säga er. Grymt roligt att se.
Barcelona är den staden av dessa tre som jag aldrig varit i. Jag har alltid velat åka dit. Folk pratar alltid om Barcelona. Min mormor som kommer från spanien älskar Barcelona & de kompisar som varit där säger detsamma.

Alla tre städer har ju något gemensamt. Människorna i varje stad är välkomnande, öppna, sociala. De är tre fartfyllda städer. Det händer alltid något. Man kan gå direkt från jobbet till nattklubben och från nattklubben till något bakishak och äta och sedan hem. Allt är nära. Det händer alltid något. Det är inget fel på byggnaderna där heller för den delen. Tre otroligt fina städer enligt mig. Där skulle jag kunna bosätta mig. Helt klart!


   


Kommentarer
Postat av: Angelica

hehe åh nej, faktiskt inte! men jag vore väldigt glad om nån gjorde det :D!

2011-01-31 @ 22:47:01
URL: http://stylebyang.blogg.se/
Postat av: DAISY

Åh tackar! Ja gud ja, det är så himla bra :D



Jag ska åka till London i sommar men jag vill verkligen till NY också! och jag skulle nog inte tacka nej till Barcelona heller..

2011-02-01 @ 18:06:35
URL: http://daisykewk.blogg.se/

Lämna ett par ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0