hjärtat säger STOP



Nu har jag äntligen kunnat stadga mig hemma. Känna " nu är jag hemma igen ".
Mitt rum såg ut som ett bombnedslag och jag känner ingen ro när det ser hemskt ut.

Städade, sjöng för full hals och fixade lite.

Mammi kom hem och jag började uttrycka min besvikelse för att min kusin inte längre tänker komma på begravningen och jag föll till marken. Mitt hjärta gjorde så ont så jag ramla. Så där satt jag.. Sittandes på golvet i hallen helt förbluffad av att jag ens satt ner.

På senare tid har jag haft brutalt tryckt för bröstet och hugg i hjärtat när jag stressar eller blir upprörd.
Sen sa mamma något som låter mycket troligt:

" Du är en väldigt stark person, Jennifer. Psykiskt klarar du en hel del. Du kan gråta ibland och vara nedstämd men du klarar av sånna saker snabbt. Vem som helst skulle varit helt förstörd över ditt hemska jobb & det som hänt dig den senaste tiden. Med Farmor bland annat. Nu säger kroppen ifrån. Det är dax för dig att ta det lugnt. Du kan inte köra på i 110 km/h igen som inget har hänt. Din kropp är i sorg och du måste beté dig som det också. Dra ner på tempot ett tag. Tillåt dig själv att vara nedstämd och ta det lugnt kvinna! Ditt hjärta säger stop nu. "


Word. Hjärtat säger stop. Nu väntar ett par riktigt lugna dagar. Som om inte jag redan har tjillat ner på livet den senaste månaden? Tydligen inte..
Ingen mer hjärtesorg. Ingen mer stress. Ingen mer frustration. På ett tag iallafall





Kommentarer
Postat av: ISA

Hej!

Svara gärna på frågorna i mitt senaste inlägg om du vill ge din åsikt, kram på dig! :*

2010-09-03 @ 18:41:39
URL: http://fashion-tourist.com

Lämna ett par ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0