Mitt förhållande

Okej då kör vi. Fråga 1.
(Klicka på länken för att komma till frågorna)



Mitt & Patriks förhållande kan beskrivas bäst genom bilderna ovan. Vi är supernära varandra men har ändå hundra mil emellan oss.  Våra två år tillsammans har varit dom bästa och värsta två åren i mitt liv.
Andra året på gymnasiet ändrades klasserna om. De som hade valt sam-sam blev en klass, sam-ekonomi en annan. Ni fattar. Jag valde ekonomi. Det hade han också gjort. Grabben som jag & resten av tjejerna i gymnasiet spanat på lite diskret i korridoren. Han som var sådär oförskämt snygg. Fräsh. Han sa inte så mycket. Han bara log. Stod där med de häftiga högljudda, tränings/utseendefixerade grabbarna. Ingen av grabbarna i gänget intresserade mig specieltl mycket.Dom var bara jobbiga,egentligen. Alla dom grabbarna kom i samma klass som mig, inklusive patrik.
Då hade jag en annan relation. En pojkvän sedan nästan 3 år tillbaka. En högskolekärlek som gav mig illamåendekänslor av allt upp & ner. Det tog slut i mitten av 2an. Jag orkade inte mera. Jag ville vara singel. Jag orkade inte med killar. Jag ville vara Jennifer. Inte "någons" flickvän.Jag fick inte min vilja igenom speciellt länge :p
Patrik lade sitt move typ 2 veckor efteråt när vi i klassen var på nattklubben "viper room" i stan.
Jag fick en sån kyss att jag var tvungen att smita ut för en cigg efter och tänka efter vad fan som hade hänt just.
Jag hade märkt att han hade börjat smsa mig allt oftare. Han retades mer ( men de gjorde alla grabbar i klassen ), öppnade det illaluktande skåpet över mig nr jag stod vid mitt skåp m.m. Men inte fan hade jag fattat vinken där inte. Efter den kyssen blev det mer smsande. Jag sov över en dag i veckan ( efter utgångarna, då båda var oblyga och fulla ) och ett par generade blickar i klassrummen.  Det fortsatte nog 3-4 veckor sådär. Jag hade fortfarande inte en tanke på förhållande. Det hade han :p När det sedan blev plågsamt att inte kunna röra varandra i skolan utan att folk spekulerade blev droppen för honom.
" Jag vill inte smyga med en tjej som dig " blev de magiska orden. Sedan dess har vi haft två uppehåll.
Som sagt. Så nära att vi skulle kunna sitta ihop men ändå en mil med luft mellan oss. Vi är jätte olika. Men lika.
Lika envisa. Lika kärleksfulla. Lika hemmakära. med mera.
Men vi kämpar på. Vi har kommit fram till att en framtid utan varandra inte är en speciellt lockande framtid..



I can't just close the door on this love. I've never felt anything like this before.
The Veronicas - This love.
 


Kommentarer
Postat av: veronica

<3aww

2011-01-21 @ 23:53:37

Lämna ett par ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0